30.8.09

happy birthday MALAYSIA :) 52 yaa :)

rakyat didahulukan

pencapaian di utamakan

Salam dear all :)
SELAMAT MENYAMBUT HARI KEMERDEKAAN YANG KE 52
I’m proud to be Malaysian..!!
yeay..yeay..!
Merdeka..Merdeka…Merdeka..Merdeka..Merdeka..Merdeka..Merdeka..!
alhamdulillah sudah 52 Tahun kita Merdeka.
Terima kasih yang tidak terhingga kepada para perjuang.
Saya bangga dengan anda semua..!
Terima kasih.
Terima kasih yang tidak terhingga kerana telah membentuk
Malaysia menjadi sebuah Negara yang maju,
aman dan damai.
Alhamdulillah..!
Bersyukur nyer sayeee
di lahirkan di sebuah Negara yang di beri nama MALAYSIA…
Semoga Malaysia terus membanggun..
membanggun dan terus membanggun..!
Semoga Malaysia di kenali di setiap pelosok dunia..
Semoga Malaysia diberkati oleh-NYA,
semoga Malaysia aman dan damai sepanjang saat,minit,jam..
Semoga Malaysia terus maju..!
amin…
Cakap jer lebih..

merdeka..
merdeka..
merdeka..
Apa itu Merdeka..?
Merdeka ni bebas..
bebas daripada apa..?
bebas dari 'dijajah'..?
habis tuh setiap kali kau da abes exam tuh,
ko kate ‘Merdeka’ tu apee..?
kalau yang tu ape pulak maksud nyer..?
bebas dari penjenayah laa yer.??
ohh makne nyer kau kate exam tuh ‘dijajah’..?
***

Teringat dulu waktu sambut
Bulan Kemerdekaan kat sekolah,
kita orang buat banner besar-besar lepas tuh gantung kat tingkap kelas.
Masa tu ada pertandingan buat banner paling cantik,
Form 1 masa tuh,
kita orang menang dapat no 1.
Bangga nya jangan cakap lah kan,
form 1 lak tuh,
mesti dak2 senior ingat kite orang ‘junior yang daif’ kott.
Sekali menang dapat no 1 lak tuh,
terbelalak masing2 terkejut hahahaha.
Seronok sambut dekat sekolah,
macam2 kenangan.
Sumpah aku rindu dgn tu semua.
Masa aku form 4&5 cikgu buat
‘Pertandingan Permainan Tradisional’.
Antara nya sepak raga,
congkak,
batu seremban,tarik upih, tolak rim, galah panjang and
ada satu lagi permainan tuh,
ape tah nama dia,
tapi main benda tu laa buat aku gelak lekahlekah
terduduk-duduk kat dataran perhimpunan hahahaha.
Bestt wooo..aku..?
ta terkecuali laa kan wakil kelas aku masa fom 4.
Sampai ada la yang jeles kita org banyak menang huhuhu.
Masa form 5 lak,
aku tak dapat wakil kelas
sbb aku p wakil sekolah
Perbahasan Ala Parlimen Piala Dato Muhammad Hassan,
tapi jangan tak taw
hahaha esok nyer masa semi final
‘PPT’
aku,shinte & kwn2 kelas dgn jayanya memegang jawatan pasukan sorak kelas aku,
hahahahaha.
So kite org banyak menang.!
Sampai ada lagi yang jeles,
bergaduh-gaduh hahaha.
Lelaki boleh kawal lagi tahap kemarahan,
dapat kat perempuan fuyooo.
Musuh ketat kite org masa tuh
4Berlian & 5 Berlian.
Kitee gaduh2 kat gelanggang jer pun..
TAPI YANG PENTING tarik upih kite juara 2 tahun berturut-turut hahahaha :D
So thn lepas kiteee menang piala banyak nih..?
act byk agy gambar, tp sume lam kemere minoy..
tah2 da elang kottt
-setelah penat terjerit2 dan beraksi hahahaha-
-tempat berlansung 'PPT'-

14 comments:

Framestone said...

wow aktifnya die..
bro aktif kat luar sekolah je..tue yg susah nmpk bro ade kat sekolah... tau2 je time perhimpunan dok g depan amik pinggat je

zazaw said...

framestone : hakhak harus aktif.kumpul sijil :)
tmbah kenalan
best2

chipsmore said...

bestnya masuk bahas...
btw,happy independent day ;)

atok said...

hepy merdeka.
eheh

zazaw said...

chipsmore : aha :) best mang best..siap gado ta leh blaa..
huhu selamat ary merdeka :)

zazaw said...

atok : yaa selamat2 merdeka

azaliahjsalleh said...

auwwwwww
patriotik sungguh !
i like ;)

chipsmore said...

oh...sy mmg suke perang2x mulot ni...ahaha,,debate lg best..debate ngn bahas sama ke ea?? ;)

p.i.n.a.t. said...

rindu nk hias klas time merdeka..hee~

Cik Akma said...

1 malaysiaa ! HAHA

zazaw said...

azalia : aha :D
i like jugax :)
kah3

zazaw said...

chipsmore : samee la kot..tp yg penting gilak beshh..!ahaha

zazaw said...

pinat : aha tahu tape :)
best gilak

zazaw said...

cik akma : aha..1 Malaysia sis :)