21.8.09

ramadhan bulan mulia :)

salam..dear all :)
salam ramadhan yep :)
semoga ramdhan tahun ini kita semua mendapat keberkatan yang berlipat ganda..
ramadhan kali ni sgt berbeza dgn ramadhan thn lps.
thn lepas aku bergelar seorang pelajar..
tahun ini seorang mahasiswi...
thn lepas lepas sahur ta tidur balik, menelaah tok SPM..
thn ni lepas subuh boleh tidur balik kut (dekat rmh je laa..kt hostel ta dpt de)
thn lepas bole jual mercun ngn bunga api,
thn ni ta leh jual daaa wahahahaha ;DD
part yang paling aku suka masa bulan ramdhan,
masa bangun pagi
kesabaran nenek aku kejotkan aku hahaha
lepas nih membe2 aku lak menahan sabar kejotkan aku kot hahaha
lepas tuh part amek bubur lambuk dekat masjid huhuhu besh..!
and sume org suke p bazar ramdhan an..?
tipu laa kalu sape yg kate dye ta penah p o ta ske p an..
memang org tuh PENTIPU ;D hahaha
aku pling ske p bazar nih,
kt sni aku leh usha owg,
pehhh beli smpai ta ngat manusia,
kalu boleh semua barang yg ade kat gerai na beli
termasuk laaa aku ni ha..
dgn bahasa yang lebih tepat
BOROS..
oleh itu ye kwn2 bulan ramdhan nih,
bulan berjimat,
bukan bulan berboros :)
so silee control duet anda tuk beli baju raya yep :D
ta pun sedekah jep kat anak2 yatim, fakir miskin..?
kut terlampaw bnyak naw duet,
meh bagi kt aku..
bole gak aku beli baju kurong
hahahahahha
citer part taraweh plak,
kalu boleh setiap mlm aku na p an,
tapi perempuan tetap perempuan :)
lagi satu kalu lepas teraweh kt masjid uma aku an,
aku tos balik, ta p pun moreh,
aku tgk msg2 mkn cm 500 hari ta nampak makanan,
padahal kul 7 lebeh tuh da berbuka...
ish3 manusia :)
so bagi bulan yang suci nih,
aku akan sedaya upaya untuk bertadarus al-quran,
aku juga akan mengelakkan diri daripada bergosip
dan melakukan perkara yang melalaikan..
insyaALLAH :)
kalu bab2 psg pelita nih, silee laa bg kt aku
mencabar kesabaran aku psg2 bende2 nih
tapi besh aw..seronok..!
sp yg ta penah try, silee try tuk thn ni..
silee amek kerja itu drpd org lelaki..
org pompuan pn leh buat gax..
lepas tuh maen mercun hahak..
aku laa kepale eh..
sumpah best..
cm berperang pn ade gax..!
tp thn ni aku ta rase aku dpt menikmati dgn begitu dasyat..
sbb aku belajar jauh, blik pn sekali sekala..
na men kt ostel..?
giloss name ae :DD
so,
kt sini aku na ucap kan selamat berpuasa dekat semua2 teman2 blogger :)

SALAM RAMADHAN :)

10 comments:

Framestone said...

out of topic--> ponteng pose??? ish senyap2 sudah he..23x (xde alasan pun nk monteng) salam ramadhan juga wat zazaw

azaliahjsalleh said...

hu3 , kesian nenek tuh !
pasang alarm la supaya dpt bgn sendiri hu3
chaiyok2 zazaw ,
happy fasting in ramadhan
moge mendapat keberkatan dr-nya

chipsmore said...

samat berpose..jgn pose yang yang yok suda la ye ;)

zazaw said...

framestone : hehe..semoge penuh itu puasa :DD

zazaw said...

azalia : hehe da psg alarm pun still tamo bngun..hak3

zazaw said...

chipsmore : hik3..ni stok owg pose pnuh taw..! hohohoh

Riffir Feerah said...

slmt brpuasa jgk !!

=)

atok said...

ramadhan bulan yg mulia yg byk bnda xde kat bulan laen.
eheh

zazaw said...

atok : haha btl2 tuh..slh stu kegembireee an haty atokkkk
warhaha

zazaw said...

feerah : yee dik :)