20.2.12

matang

assalamualaikum semuanya.

kalau nak dicerita pasal matang, satu hari pun belum habis nak decribe. kadang kadang aku tanya jugak dekat diri aku. adakah aku tak cukup matang untuk orang orang. tak kisah lah matang dari segi apa pun. dari segi pemikiran InsyaALLAH aku dah matang KOT. dari segi sikap belum lagi.

sampaikan NekPah, CikLah, Ema, kawan kawan pun cakap yang aku tak matang bila umur dah menginjak ke angka 21 tahun. menginjak okay. HAHA. apa ada hal. lepak lah. apa lah sangat dengan matang matang tu kan? makan nasi jugak. KAH KAH KAH.

umur aku yang bakal ke 21 tahun aku masih main kejar kejar dalam rumah dengan Jiha dan Damia sampai menjerit lah NekPah menengok perangai cucu nya yang boleh dikatakan menamatkan zaman bujang. ceh.

okay je umur 21 tahun main kejar kejar dengan budak kecil. okay je main nenek nenek si bongkok tiga. okay je masih bergaduh dengan budak umur 8 tahun. okay je main main lagi.

lepak lah. Matang bukan satu point kau nak judge orang tu. tak semestinya orang tu main nenek nenek si bongkok tiga, dia tak matang dalam membuat keputusan. jadi tepuk dada tanya matang ke tak.

okbai :)

7 comments:

Botak said...

hari tu masa lepak kat warung ada je sekumpulan pakcik² yang perwatakanya tak matang., tu macam mana nak kira ek? umur bukan 21 tapi mungkin dah 51 atau 61.. :D

syakirahmn said...

memang macam tu la layan budak2. kena main game yg bersesuaian dgn umo.

matang tak matang, blakang kira. permainan je ponn ;)

Aweyn said...

aweyn pun umur bakal menginjak ke 21 tahun tp still main baling sliper ngn kawan2. kahkah :P

Myra Arshad said...

hang memang matang sangattt :p

Crazy Dolphin said...

yes true!

Hanya kerana kita masih main kejar-kejar dengan budak kecil or gaduh dgn budak kecil,tak smstinya kita tak bolh menilai dan buat keputusan sndiri.

entah-entah orang yang nampak macam matang tu yang selalu dipengaruhi dgn faktor-faktor yang tidak matang apabila membuat keputusan.hahaha

iKhRam said...

relax.. aku yg baru 24 ni pun..
still kene bebel dgn mak..

huhuh...

iKhRam said...

relax.. aku yg baru 24 ni pun..
still kene bebel dgn mak..

huhuh...