3.9.11

cerita hari raya zazaw :)


salam semua. hai selamat hari raya ke berapa eh? HAHA. raya macam mana? raya saya tahun ni sedikit bobosan dan kadangkala boleh dikira pakai jari berapa orang yang datang untuk satu hari. okay lah purata untuk sepanjang hari raya sehingga aku tulis entry ni ada lah 2 keluarga. sikit bukan? berbanding tahun lepas 6 keluarga :)

secara tidak langsung saya boleh rilek rilek sedikit. tetapi malangnya saya sedikit penat. ye hari raya pertama dan kedua hari tu saya di ibarat macam suri rumah tangga yang membasuh, mengemas dan memasak untuk orang datang berkunjung ke teratak keriangan. penat gua cakap sama lu. NekPah macam tak percaya yang cucu dia ni hanya mempunyai DUA tangan dan bukan ENAM tangan yang macam disangka kan nya. hari raya pertama punya gambar :)


"selamat hari raya nek"
frame gambar tu senget pulak. halal je lah yer. eh tapi dah betulkan after tengok gambar ni
-,-


ema kata "wah lepas ni boleh terus buat DP"
-,-


lepas dah makan dekat dalam, kita keluar untuk membuaikan makanan di dadalam perut. alah alah icha tu suka lah naik buaian. ain macam datin. curlas kau maria.


ema entah apa apa masa dia snap gambar ni. membebel membuat lawak serupa Joyah. sakit usus pancrease saya tau.


abang macam Hang Tuah. malangnya dia bergerak. langsung hilang wajahnya.


abang din manja manja dengan icha. sepatutnya icha manja manja dengan bang din kan?
kihkihkih


dan akhirnya. yang cik belog. zazaw wahid. dan mia tak de gigi. biasa lah budak kecil. dah cakap dengan dia jangan makan gula, nak jugak makan. heh.

tak sabar nak tunggu kawan kawan datang esok. nanti aku update lain :) kbai

4 comments:

noraliza said...

wahhh..cam best jer zaw..selamat gigi zazaw tak cam dak kecik tuu..hehe

azalia hjsalleh said...

woah meriah bebenar ;)

auny aizie said...

abang din hensem . K bai

Botak said...

kalau ramai sangat yg dtg beraya, takut tak larat nak melayan pulak., hahahaha., selamat hari raya., maaf zahir..., hahahaha..