29.5.12

gadis 21 tahun itu


assalamualaikum.

menginjak ke usia 21 tahun pada tarikh 28.5 bukan lah se'puaka' yang dirasa. masih dengan sifat yang penuh kecomelan. KAHKAHKAH! yang berbeza 20 tahun menjadi pelajar. 21 tahun menjadi seorang pekerja cemerlang lah sangat. konon.

saat tak terfikir dek akal menjelang 21 tahun, iya perasaan indah bercampur terharu itu lama tak rasa. nak menangis tapi terpaksa di tahan. takut dibilang Pondan. HAHAHA

merehatkan badan di atas katil empuk. terdengar suara PnMilah dan ketukan pintu bilik.
"bukak pintu. Ema nak jumpa"
dalam hati. ah sudah. malapetaka apakah ini.
"mesti ada kumbang kan"
(kebiasaan lah gadis ini takut akan kumbang. buka pintu utama rumah. terus...

"happy birthday to you. happy birthday to you. happy birthday to Jaja. happy birthday to you" 


oh Jaja itu untuk keluarga :)

effect trompet *PITPITPUTTTPETT* sakit telinga tak kisah dah. sebab perasaan bahagia indah menjunam junam keluar. satu satu masuk dalam rumah. PakLong, MakLong, KakMi, Ema, Ira, Ain, Nenek, CikLah, CikKaled, Jiha. saat PakLong baca doa untuk kesejahteraan Hari Lahir aku. membuak buak rasa sebak di dada. teringat arwah abah dan emak. alangkah indah nya kalau........

Mak Abah, Jaja dah 21 tahun dah. Jaja dah besar. insyaALLAH selagi ada iman dalam dada ni, Jaja tak akan buat benda yang bukan-bukan. alhamdulillah Jaja bahagia dengan kehidupan sekarang di samping Nenek dan semua orang. kau orang untung ada mak abah :)

di 21 tahun dan tahun seterusnya ini aku hanya mahukan tubuh badan yang sihat. umur yang panjang. kesihatan yang baik. keluarga yang bahagia. persahabatan yang indah. dan dikelilingi oleh orang-orang tersayang termasuk awak yang sedang membaca :)

selamat hari lahir untuk Dr.MFS , Hidayah Salleh dan semua yang menyambut hari lahir 28.5

oh 21 tahun aku di sambut sebigini dengan suprise. kata ema dia cari kek gambar kunci tapi tak jumpa. HAHA. tak apa asalkan ada ini sudah cukup. iya sudah cukup sudah. terima kasih Kak Mi dan semua. *hug and love*

call, text, bbm, whatsapp, facebook, twitter, video ucapan mulut menderu-deru masuk. menyampah dengar kan? bajet artis sangat kannn. KAH KAH KAH.

okbai.

19 comments:

ucupiza said...

happy besday..moga dimurahkan rezeki selalu dan sentiasa sihat tubuh badan.

syakey said...

zazaww! selamat hari jadi wehh. angka 21tahun tu jangan risau, kta tetap sentiasa berjiwa muda. cewahhh ;D

dan zazaw. jangan risau, kau pasti menjadi kebanggaan mak dan abah kau.

macam aku cakap dekat blog ah, usaha untuk jadi anak solehah. untuk saham akhirat mereka.

no worries okey, Allah, Dia dah susun cantik-cantik dah kehidupan kta walaupun kta nampak mungkin ada terkurang di situ.

(:

Anisa Hang Tuah said...

adik!

happy birthday

forever 21 & be a gud muslimah ever

sukeeww besday awak sbb sama dgn abg pejal kite

hewhew (gewdik)

Suhami Ahmad said...

epi besaday ecah!!

Ihsan Arifin said...

allahhhh...
semoga jadi anak yang solehah :)

Aweyn said...

al-fatihah..

ur late parents must be so proud having u as their daughter.

suka smgt zazaw.cekal..

moga Allah terus merahmati zazaw ;)

zazaw said...

Thx ucupiza. InsyaAllah :)

zazaw said...

Syakirah terima kasih.
Sebak pulak aku rasa.
Tk pe. Aku anggap aku insan-insan yg dipilih oleh Allah :)

zazaw said...

InsyaAllah kakak !
Terima kasih. Hewhewhew

Kalau bg hadiah kat abg pezal
Jgn lupa kite di sini.
Ehemm !

zazaw said...

Thx atok !

zazaw said...

Terima kasih arifin

Awak pun semoga menjadi anak yg soleh dan membagakan :)

Hihi

zazaw said...

Thx aweyn
Entah lama-lama dh jadi kuat
Iman tu penting

:)

InsyaAllah.
Semoga Allah melindungi Aweyn
:)

azalia hjsalleh said...

walaupun dh wish dkt fb.. tetap nk wish dkt sini
happy birthday kakak..
ececeyh.. jge diri baik2 ye kakak
cpt2 arr kahwin.. umur 21 dh tu..
hehehe

iKhRam said...

hepi besday k?
dah besar adik abg sorang ni yer..

p/s - sori sibuk sket.. bukan sket tp byk la.. hahaha...

aliza zeke said...

akak syg zaw gak :)

zazaw said...

abang ikhram - thx. biasa lah cikgu. mesti kena sibuk :) eehehe

aliza zeke : me love youuuuuu too :)

luqman zakaria said...

hepi besday!!!!

Athirah Rosli said...

selamat hari lahir yg ke-12.. ;)

d0tbl0gsp0td0tk0m said...

ehh.. nape aku terlepas kisah nih... huhuhuhu

selamat ukt kamu...... terasa tua dah pakcik nih... huhuhuh