16.5.12

hari guru


assalamualaikum.

definisi guru mengikut kamus dewan adalah orang yang mengajar, pendidik, pengajar, pengasuh. makanya Selamat Hari Guru kepada yang bergelar guru termasuk aku, si pengajar nenek-nenek si bongkok tiga dan tarian chicken dance  :) eh?

kalau nak cakap guru-cikgu ni, macam-macam keknah nya. ada yang garang macam aumm. ada yang lembut macam meoww meoww. jasanya guru-cikgu ni tak berbelah bahagi okay. ibubapa pun guru-cikgu terbaik kita kan?

bagi aku semua orang yang pernah mengajar aku, adalah guru-cikgu yang terbaik bagi aku. termasuk kawan-kawan yang mengajar aku subjek-subjek panas membara dekat KPM dulu. pehh Man lah guru paling garang. rasa nak lesingg je engkooo. KAH KAH KAH.

ha masa kerja ni pun ada cikgu yang ajar aku tau. apa kau ingat kalau tak da ilmu, aku boleh ke main dengan sistem dekat tempat kerja ni? nasib baik ade kakak abang encik puan yang jadi guru tau ajar nak handle sistem ni. eh terima kasih sebab ajar saya. love.

selamat hari guru-cikgu-pensyarah. terima kasih kerana mendidik saya dan kawan-kawan sampai ke tahap ini. iye tahap Pra-Sekolah, Sekolah Rendah, Sekolah Menengah, KPM Bandar Melaka, Kerja and insyaALLAH ada rezeki ke degree lah saya. doakan.

oh dan blogger si guru-guru comel. Tecer Aweyn, Cikgu Anat, Sir Ikhram dan seangkatan dengannya. Selamat Hari Guru :)

cikgu. Zayyani sayang cikgu sangat-sangat. terima kasih cikgu.

6 comments:

azalia hjsalleh said...

saya pun syg semua cikgu saya & lecturer =)

Aweyn said...

ex teacher aweyn mengucapkan terima kasih ^^

Anonymous said...

sayang semua cikguuuuu.
:D

•NADiERA SUNDARA• said...

:) suka entri nih..diera pon syang cikgu2 diera sgt..ngeee~lepas baca entri nih terus rindu kat cikgu2 diera... :'(

Botak said...

yg bukan guru sambut hari buruh je., tak bestnya., tak khusus dan spesifik., hahahaha..

Ikaa Sharin said...

selamat hari guruuu :) hihii .

#hye tuan tanah , jemput singgah blog saya :)