3.5.12

hati

assalamualaikum.

hati nan satu ni lah kena jaga elok-elok. terasa hati ni lah yang sakit. marah hati ni lah yang sakit. bengang hati ni lah yang sakit. sedih hati ni lah yang sakit. pendek kata kalau apa apa jadi hati nan satu ni lah yang sakit.

awak saya ni puas jaga hati orang, jangan bagi terasa semua. tapi awak kena terima hakikat kadang-kadang saya terlepas pandang dengan apa yang saya cakap. macam lah saya tak pernah terasa dengan apa yang awak cakap dengan saya sebelum sebelum ni kan? saya terasa tapi tak kesah lah. ha tu kira karma lah. jangan awak berani menolak karma tu.

HAHAHAHAHA. pendek kata hati nan satu ini kena jaga elok-elok. Ema kata 'lantak lah orang nak cakap apa. kita orang yang jaga kau selama ni' masa ni dah menangis nangis dah.

eh tapi memang kan payah nak jaga hati orang sebenarnya. memang lah awak semua cakap 'buat apa jaga hati orang, hati sendiri pun tak terjaga. eleh dia bukan jaga hati kita pun kecoh apa nak jaga hati dia. alah hati. blaa blaa blaa hati aku bla bla bla. hati dia blaaa dah lah hitam bla bla bla bla '

tapi dalam comunity kita kena menjaga hati sesama manusia. baru lah hidup tenang. tapi ada satu tahap tu, kita bersemangat jaga hati dia, hati kita dia pijak pijak macam pijak semut merah yang sakit bila kena gigit tu.

mohon jaga hati saya. saya jaga hati awak balik. ok. HAHAHAHAHAHAHA.

5 comments:

syakey said...

zazawww protect hati elokelok okeyy. kukuhkan hati dengan meperhambakan hati kepadaNya. (:

zazaw said...

terima kasih syakirah.
sedeh ni kau ckp mcm tu

Anisa Hang Tuah said...

"saya tak nak jaga hati awak yang serupa tahi" -anisa 2012

Suhami Ahmad said...

laaa....await tetibo sentap nih...sapo yang melukokan hati cu atok ni....erk

azalia hjsalleh said...

cari cermin skrg !! senyum puas2
okay dh lembut sikit ke?

sabarlah ye..
kita x boleh puaskan hati semua org..
kdg2 hati sendiri pun tak terjaga