6.8.12

#Ramadhan 2


assalamualaikum. Salam Nuzul Al- Quran. "Kitab suci Al-Quran adalah kitab suci yang tidak mempunyai campur tangan manusia. Salam Nuzul Al-Quran sahabat seislamku"

tipu lah kalau cakap tak rindu suasana berbuka dekat Melaka tu. rindu sangat. rindu nya. hmmm.  sem satu, sem tiga dan sem lima. hadap muka yang sama setiap berbuka.  bila tahun ke empat ni (dah habis belajar) rasa macam lain pulak tak hadap muka girlfriendss bila berbuka. HEHEHE.

yang membezakan kau berbuka dekat rumah dengan dekat hostel adalah : dekat rumah semua dah siap. balik kerja terus terbungkang. nak berbuka baru jaga. memang weekdays aku tak langsung amek port nak masak-masak ni. tu yang bila minggu lepas masuk dapur terus terpotong jari aku. habis menjejeh jejeh darah. nasib tak jadi ZAZAW BERSIUNG. KAH KAH KAH

kalau dekat hostel, berebut nak naik bus satu pasal. lepas tu penat-penat tu gagah diri pergi Bazaar dua pasal. jumpa Ayam Goreng Kuala Lumpur yang besar gedabak tu dengan Asam Pedas makk aiii sejukk hati. HEHEHEH.

ramai-ramai jalan kaki pergi Bazaar Ramdan. Nan lah eskot Geng Lapan. eh indahnya saat tu. saat berbuka ramai ramai dekat KOPITIAM. yey order Telur Masak Merah. ehh rindu rindu rindu rinduuu serindduuunyaa dekat Melaka !

dugaan paling besar bila nak ke Bazzar Ramadan tu kena kejar dengan orang gila naik 125Z. ek helehh kecoh laahhhhhhhhhhhhhhhhh



sapa yang pernah duduk hostel, yang tahu erti 'kawan' mesti akan rasa apa aku rasa. rasa indah dikelilingi kawan walaupun tanpa keluarga bila berbuka. buat masa sekarang selain Allah dan Rasul, Keluarga yang kedua dan yang ketiganya adalah KAWAN. insyaALLAH. marhaban ya Ramadan :)

4 comments:

azalia hjsalleh said...

kesian cik zazaw kita ni.. jd puteri bersiung ya..
lya pun dh lama x masak..
smlm goreng kepok lekor.. minyak lompat2 habis kena muka & lengan..
skrg ni merah2 la bdn kita =(

Botak said...

zaman² belajar ni kalau bulan puasa biasaanya makan kat surau atau masjid je ngan member²., tak sedap takpe yang penting jimat., berbaloi-baloi., kahkahkah..

Suhami Ahmad said...

atok akan mulo merasai jaman berbuko puaso di melako bermulo ramadon tahun dopan...hik hik....x sesabau

aliza zeke said...

huwaaaaaaaaa...teringat kenangan bersama kawan2 akak gak..huhu